miercuri, 21 martie 2012

Proiect didactic


DATA: 14 februarie 2011

GRUPA: pregatitoare ,,B”

DOMENIUL EXPERIENTIAL: domeniul stiinta

CATEGORIA DE ACTIVITATE: cunoasterea mediului

MIJLOC DE REALIZARE: lectura dupa imagini

TEMA: „La fermă”

TIPUL ACTIVITĂŢII: verificare şi sistematizare de cunoştinţe

SCOP: consolidarea cunostintelor copiilor cu privire la animalele domestice(parti componente,mediu de viata,foloase) prin perceperea sistematica a unei imagini.

OBIECTIVE  OPERAŢIONALE:
·        să enumere elementele constitutive ale tabloului;
·        să distingă principalele grupuri compoziţionale;
·        sa numeasca partile componente ale animalelor,foloasele aduse,hrana,mediul de viata;
·        sa grupeze animalele dupa diferite criterii:hrana,marime;
·        să înţeleagă importanţa animalelor pentru om şi grija pe care acesta trebuie să le-o poarte.











STRATEGII DIDACTICE:

METODE  ŞI  PROCEDEE: observatia,conversatia,explicatia,problematizarea,jocul,surpriza,exercitiul.
MATERIAL  DIDACTIC : imagine,,La ferma”,imagini PPT,fise individuale,creioane colorate
FORME DE ORGANIZARE:frontal,individua
EVALUARE:continua-prin aprecieri,corectari, finala-rezolvarea fiselor de munca independenta


DURATA: 40 min.

EDUCATOARE:  Radu Ramona



                    9823animals&babies







Secventele
activitatii
Continutul informational
Strategii
didactice
Moment organizatoric



Captarea
atentiei  


Anuntarea temei si a obiectivelor



Prezentarea continutului si dirijarea invatarii
























 


 
Asigurarea feed-back-ului





Evaluarea            activitatii




Incheierea
activitatii
  - aerisirea salii de grupa
  - asezarea scaunelelor in forma de semicerc
  - pregatirea copiilor pentru activitate


   Se realizeaza prin prezentarea unor ghicitori despre animalele domestice,cu ajutorul unor imagini PPT.


    Copiii sunt anuntati ca astazi vor face o calatorie in lumea animalelor domestice in care isi vor aminti ceea ce au inavatat pana acum despre aceste animale,dar vor descoperi si lucruri noi.


   Vom porni in calatoria in lumea animalelor prin prezentarea surpriza a imaginii cu tema ,,La ferma”.
 Copiii sunt lasati cateva momente sa observe imaginea ,dupa care vor raspunde la intrebarea:,,Ce vedeti in aceasta imagine?”,fara a fi condusi de catre educatoare.
   In continuare,se va trece la observarea sistematica a imaginii,condusi fiind de unitatile de continut:

·        ovine
·        porcine
·        cabaline
·        bovine
·        feline
·        canine

si de urmatorul plan de intrebari:
-         ,,Care sunt partile componente ale ...?”
-         ,,Cu ce se hranesc?”
-         ,,Cum se numeste adapostul?”
-         ,,Ce foloase aduc?”
-         ,,Cine face parte din familia...(ovinelor)?

      La trecerea catre o alta unitate de continut,vom observa doar diferentele fata de unitatea de continut precedenta.
   
   La sfarsitul observarii sistematice a imaginii vom face o  sinteza finala a celor observate si vom da un titlu imaginii.
 

    Pentru asigurarea retentiei si a transferului de cunostinte,vom juca jocul ,,Grupeaza corect!”,in care copiii vor avea ca sarcina sa se grupeze in functie de imaginea cu animalul domestic din piept dupa diferite criterii: hrana,marime...



   Se va realiza prin intermediul unor fise de evaluare,avand drept sarcina




   Se fac aprecieri cu privire la modul in care au participat copiii la activitate,se impart stimulente.





Conversatia
Jocul
Frontal/individual

Explicatia
Frontal




Observatia
Conversatia
Explicatia
Problematizarea
Expunerea



Frontal/individual



Evaluare
continua












  


      Explicatia
Jocul

Individual     



Exercitiul
Individual

Evaluare finala(corectarae lucrarilor)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu