DATA: 14 februarie 2011
GRUPA: pregatitoare ,,B”
DOMENIUL EXPERIENTIAL: domeniul stiinta
CATEGORIA DE ACTIVITATE: cunoasterea mediului
MIJLOC DE REALIZARE: lectura dupa imagini
TEMA: „La fermă”
TIPUL ACTIVITĂŢII: verificare şi sistematizare de cunoştinţe
SCOP: consolidarea cunostintelor copiilor cu privire la animalele domestice(parti componente,mediu de viata,foloase) prin perceperea sistematica a unei imagini.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
· să enumere elementele constitutive ale tabloului;
· să distingă principalele grupuri compoziţionale;
· sa numeasca partile componente ale animalelor,foloasele aduse,hrana,mediul de viata;
· sa grupeze animalele dupa diferite criterii:hrana,marime;
· să înţeleagă importanţa animalelor pentru om şi grija pe care acesta trebuie să le-o poarte.
STRATEGII DIDACTICE:
METODE ŞI PROCEDEE: observatia,conversatia,explicatia,problematizarea,jocul,surpriza,exercitiul.
MATERIAL DIDACTIC : imagine,,La ferma”,imagini PPT,fise individuale,creioane colorate
FORME DE ORGANIZARE:frontal,individua
EVALUARE:continua-prin aprecieri,corectari, finala-rezolvarea fiselor de munca independenta
DURATA: 40 min.
EDUCATOARE: Radu Ramona
Secventele activitatii | Continutul informational | Strategii didactice |
Moment organizatoric Captarea atentiei Anuntarea temei si a obiectivelor Prezentarea continutului si dirijarea invatarii Asigurarea feed-back-ului Evaluarea activitatii Incheierea activitatii | - aerisirea salii de grupa - asezarea scaunelelor in forma de semicerc - pregatirea copiilor pentru activitate Se realizeaza prin prezentarea unor ghicitori despre animalele domestice,cu ajutorul unor imagini PPT. Copiii sunt anuntati ca astazi vor face o calatorie in lumea animalelor domestice in care isi vor aminti ceea ce au inavatat pana acum despre aceste animale,dar vor descoperi si lucruri noi. Vom porni in calatoria in lumea animalelor prin prezentarea surpriza a imaginii cu tema ,,La ferma”. Copiii sunt lasati cateva momente sa observe imaginea ,dupa care vor raspunde la intrebarea:,,Ce vedeti in aceasta imagine?”,fara a fi condusi de catre educatoare. In continuare,se va trece la observarea sistematica a imaginii,condusi fiind de unitatile de continut: · ovine · porcine · cabaline · bovine · feline · canine si de urmatorul plan de intrebari: - ,,Care sunt partile componente ale ...?” - ,,Cu ce se hranesc?” - ,,Cum se numeste adapostul?” - ,,Ce foloase aduc?” - ,,Cine face parte din familia...(ovinelor)? La trecerea catre o alta unitate de continut,vom observa doar diferentele fata de unitatea de continut precedenta. La sfarsitul observarii sistematice a imaginii vom face o sinteza finala a celor observate si vom da un titlu imaginii. Pentru asigurarea retentiei si a transferului de cunostinte,vom juca jocul ,,Grupeaza corect!”,in care copiii vor avea ca sarcina sa se grupeze in functie de imaginea cu animalul domestic din piept dupa diferite criterii: hrana,marime... Se va realiza prin intermediul unor fise de evaluare,avand drept sarcina Se fac aprecieri cu privire la modul in care au participat copiii la activitate,se impart stimulente. | Conversatia Jocul Frontal/individual Explicatia Frontal Observatia Conversatia Explicatia Problematizarea Expunerea Frontal/individual Evaluare continua Explicatia Jocul Individual Exercitiul Individual Evaluare finala(corectarae lucrarilor) |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu